سنگ صبور

سنگ صبور

ما مقدس آتشی بودیم ، بر ما آب پاشیدند
سنگ صبور

سنگ صبور

ما مقدس آتشی بودیم ، بر ما آب پاشیدند

شهریار

-وای

   چه خسته میکند تنگی این قفس مرا

      پیر شدم نکرد از این رنج شکنجه بس مرا

پای

   به دام جسم و دل همره کاروان جان

          آه چه حسرت آورد زمزمه جرس مرا

گرگ

   درنده ای تاخت به من به نام زندگی

        پنجه که در جگر زند نام نهد نفس مرا


 حیفم اومد عکس شاعرو نزارم،شادی روحش صلوات.

کل کل زن و مرد

شاعر زن میگه :

 

به نام خدایی که زن آفرید / حکیمانه امثال ِ من آفرید

 

خدایی که اول تو را از لجن / و بعداً مرا از لجن آفرید !

 

برای من انواع گیسو و موی / برای تو قدری چمن آفرید !

 

مرا شکل طاووس کرد و تورا / شبیه بز و کرگدن آفرید !

 

به نام خدایی که اعجاز کرد / مرا مثل آهو ختن آفرید

 

تورا روز اول به همراه من / رها در بهشت عدن آفرید

 

ولی بعداً آمد و از روی لطف / مرا بی کس و بی وطن آفرید

 

خدایی که زیر سبیل شما / بلندگو به جای دهن آفرید !

 

وزیر و وکیل و رئیس ات نمود / مرا خانه داری خفن ! آفرید

 

برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب / شراره، پری ، نسترن آفرید

 

برای من اما فقط یک نفر / براد پیت من را حَسَنْ آفرید !

 

برایم لباس عروسی کشید / و عمری مرا در کفن آفرید

 

شاعر مرد برو ادامه: 
ادامه مطلب ...

سوال

1)میتونی خدارو تو یه خط تعریف کنی؟؟؟



2)مهم ترین درسی که از زندگی خود گرفتی چیه؟؟؟



3)نامزدتان قبل از ازدواج بر اثر یک تصادف فلج میشود،با او ازدواج میکنی یا نامزدی رو بهم میزنی؟؟؟


4)اگر زمان مرگ شما فرا رسیده باشد،و فرصت یک تلفن زدن داشته باشید،به چه کسی تلفن میزنید؟چه میگوید؟؟؟؟



5)تصور کن الان مردی دوست داری روی سنگ قبرت چی بنویسن؟؟؟




لطفا جواب بدید .!


پروانه

شنبه هفدهم دسامبر بود؛ روزی که می‌توانست مثل 364روز دیگر سال باشد و البته شاید هم باشد! اما بی‌شک، هفدهم دسامبر 1999، روزی است که بسیاری از فعالان و طرفداران محیط زیست در ایران و جهان هرگز از یاد نمی‌برند؛ زیرا در آن‌روز یک دختر جوان به نام جولیا لورن هیل که 25سال بیشتر از عمرش نگذشته بود، توانست یکی از بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین شرکت‌های چوبخوار آمریکایی را بعد از 738 روز مقاومت جانانه و استثنایی به زانو درآورده و اجازه ندهد تا آنها رویشگاه بلندترین و تنومندترین درخت دنیا، موسوم به سرخ چوب غول‌پیکر یا Sequoia sempervirens را در جنگل هومبولت ایالت کالیفرنیا نابود کنند.

ادامه مطلب ...